Третий день (2020)

What might be happening.

There are a few things that could be happening; a clear one would be that Sam knew exactly what he was doing, and is simply on a rogue scheme to steal money for either his own personal gain, his and his wife’s garden center, or both. This would make sense after hearing his extreme reluctance to call the police at the start of the episode.

Given his confusion, and the shots of him in that dungeon covered in blood, though, it’s also possible that something far more disturbing is at play, and that perhaps he has been demented, or cursed, for a while, or perhaps his landing on Osea Island has simply gotten him in well over his head.

What is clear, though, is that Osea Island is more than just a private place for a small community to live (and probably more than just a place to see Blink-182 or U2 play, which they seem to be attempting to convince people; it’s being set up sort of like a Bonnaroo). We’ve seen enough movies, we’ve watched enough TV—it never is. And when Mr. Martin (Paddy Considine) signaled to the dubious-seeming Tomo (Tom Lawrence), well, that’s all the convincing we needed. We can’t wait to see how much darker this already disturbing series gets in the coming episodes.

Неразгаданные тайны Осии

Отношения между Сэмом и Хелен давно разрушились. В «Третьем дне» Сэм вносит последний вклад в благополучие его жены и дочерей.  

Принимая тьму внутри себя, он принимает свою родословную как потомка Фредерика Николаса Чаррингтона (Джека Потрошителя). Когда он убивает Джейсона, он использует два ножа, как изображено на церковных фресках. 

Хотя шоу не раскрывает исход его противостояния с Джесс, очевидно, что он является спасителем Осии, и только приняв то, кем он является на самом деле, он может стать настоящим лидером островитян. 

В конце концов, несмотря на все открытия, Осии удается сохранить некоторые из своих загадок. Когда Сэм и Хелен расстаются, «Нэйтан» обращается к ней и говорит, что знает, что «ты на самом деле хотела, чтобы я родился». Это отсылка к их последнему разговору перед смертью Нэйтана.    

Хелен принесла на Осию хорошую порцию здравого смысла. Но эти слова заставляют нас снова вернуться ко всему, что мы видели, слышали и переживали, смотря сериал. 

В этом и заключается вся прелесть «Третьего дня».  Несмотря на то, что шоу предоставило своей аудитории почти все ответы, история закончилась несколько двусмысленно.   

Концовка «Третьего дня»

В конечном итоге, если оставить в стороне тайны и загадки Осии, «Третий день» повествует о совершенно разных попытках двух родителей справиться со смертью своего сына.  

Смерть Нэйтана совершенно по-разному повлияла на Сэма и Хелен. Поведение Сэма стало более хаотичным и неуправляемым. Его заблуждения заставили его поверить в дикие теории, выдвинутые незнакомцами — например, в то, что полиция пыталась скрыть информацию, а похитителем сына является отец Хелен. 

Однако в одном он был прав. Как рассказала Хелен миссис Мартин, цыган Голтан действительно похитил Нэйтана по приказу островитян, но мальчика убили до того, как он попал к Мартину и остальным. 

Ребенок, которого Сэм считает своим сыном, на самом деле является сыном предыдущего предводителя Осии (Ричард Бреммер) и «девочки, которая которая была настолько взрослой, чтобы не называть себя девочкой».   

Не исключено, что этой девушкой была Эпона (Джесси Росс). Если это так, то это проливает новый свет на первую попытку Эпоны свести счеты с жизнью. «Нэйтан» был с ней, помогая своей матери покончить с собой, чтобы Сэм приехал на Осию.  

Когда Сэм потерял рассудок из-за смерти их сына, у Хелен не осталось другого выбора, кроме как стать единственной главой их семьи. То, что Элли называет «черствостью» было способом Хелен справиться со своим горем.  

Она не может позволить себе сойти с ума, подобно Сэму, но боль всегда остается рядом. Наконец, она вырывается, когда миссис Мартин признает, что островитяне стали причиной смерти ее сына. 

The first episode of The Third Day has a confounding ending.

At the end of the first episode of The Third Day, in the midst of getting quite drunk with Jess (Katherine Waterston) and several other patrons of the bar, Sam steps into the bathroom. While it’s already clear he’s intoxicated, things all of a sudden get real weird: suddenly he’s no longer in the bathroom, but in an open field, dark skies and wheat all around him (it’s beautifully shot by director Marc Munden).

Sam looks ahead, and sees a little boy with curly in the distance: the same little boy with curly hair who was helping Epona tie up the rope with which to hang herself earlier in the episode. Sam chases the boy through the woods, eventually finding himself climbing into some sort of a dungeon, where he sees flesh, meat, and bones all over the ground. He has no idea what this is—until he sees a shirt that’s easily recognizable as the one Epona was wearing during their encounter earlier in the episode. Horrified, he begins to believe that Epona has been mauled into pieces.

He looks up and sees the boy, a mask over his head (similar to Scarecrow from a Batman movie or comic), large shears in his hands, and screaming in the background. He blinks more and suddenly he’s the one with blood all over his hands, sitting still, screaming. He blinks again, and suddenly he’s behind the wheel of his car.

He gets up, seemingly confused on what’s happened, and how he got from the bar bathroom to his car, and goes to his trunk; there we see that he’s the one who has the $40,000 in cash that he’s been discussing all episode. His colleague didn’t steal it, nor did random burglars—he has it. He heads back inside, and we’re unsure what he knows and what he doesn’t.